AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1



Taumaturgia




Tylko nieliczni czlonkowie Rodziny potrafia praktykowac wymagajaca Dyscypline Thaumaturgii. Jest to praktyka czarnej magii i w duzej mierze jest domena klanu Tremere, ktory ja stworzyl i zazdrosnie strzeze jej sekretow.

Ten rodzaj magii wywodzi sie bezposrednio z teorii i praktyk Zakonu Hermesa, sredniowiecznego zakonu magow. Tylko nieliczni ludzie wiedza cokolwiek o tej magii krwi. Tremere w ciagu wielu wiekow rozwinęli te sztuke, aby w pelni wykorzystywac wampirza moc. Wiekszosc smiertelnych czarodziejow gardzi tremerianska Thaumaturgia, a zarazem boi się jej.

Thaumaturgia pozwala tez odprawiac rozne rytualy oraz wybrac ktoras z kilku Ścieżek, które bodajze najbardziej przypominaja typowe dyscyplny.

Taumaturgia różni się od innych Dyscyplin na wielu płaszczyznach, najczęściej zauważaną różnicą jest to, że żadna Ścieżka nie zawiera więcej niż pięciu mocy. Nie jest to jednak ograniczenie, dostatecznie potężne postaci mogą tworzyć własne Ścieżki i poznawać Rytuały wyższych poziomów, tak jakby osiągały Poziomy od Sześć do Dziesięć.

Jak było wczesniej wspomniane, dzieli się ona na dwa zasadnicze typy: Rytuały i Ściezki.


Ściezki
Rytuały



Wymienione tu moce nie muszą być jedynymi istniejacymi.
Dla przykładu, Tremere Sabatu maja dodatkowo swoje, nieznane poza linia krwi, moce.
Oznacza to więc, ze przy wystarczająco silnej krwi i woli możliwe jest wykształcenie włsnych odmian tej Dyscypliny.


Ściezki Antitribu
Rytuały Antitribu