|
AKTUALIZACJA
Strona główna
Encyklopedia rodzaju wampirzego
Wampirza hierarchia
Historia kainitów
Tradycje
Klany
Sekty
Dyscypliny
Więzy krwi
Wampir: Maskarada
Podręcznik Ventrue
Ważni kainici
Zarząd Ventrue
Teksty różne
Konwenty
Plotki
Sesje
Muzyka
Twórczość
Galeria
Opowiadania
Wirtualna Biblioteka
O mnie
Download
Księga Gości
Ankieta
Linki
Podziękowania
Forum
Conclave- chat
Blog Ventrue1
W świecie wampirów, tak samo jak w każdym
zamkniętym społeczeństwie, istnieje wiele terminów nadających nowe znaczenia
słowom zaczerpniętym z języka śmiertelnych. Warto znać te specyficzne wyrazy,
gdyż nieodpowiednie słowo wymówione w niewłaściwym momencie może wpędzić niezbyt
roztropnego śmiertelnika w poważne tarapaty. Zdając sobie sprawę z tego, iż
wielu nowicjuszy jest zapewne nieobeznanych z tymi zwrotami, poniżej przytaczam
najpopularniejsze z nich.
A
Amarant- akt picia krwi innego wampira
Anarchista- wampir nie
uznający władzy żadnego Księcia; lekceważący Tradycje; stający przeciw każdej
formie rządu
Ancilla- inaczej:obywatel
Autarkis- wampir nie
uczestniczący w życiu społecznym Kainitów i nie uznający domeny Księcia.
Inaczej: pustelnik.
B
Bestia- rodzaj zwierzęcego
instynktu obecnego w duszy każdego wampira; popędy niszczące Człowieczeństwo
Kainity poprzez nakłanianie do czynów niemoralnych (zabójstw, znęcania się
itp.)
Bydło- pogardliwy termin używany
przez wampiry dla określenia śmiertelnych.
C
Człowieczeństwo- jest to ludzka
część zachowana w psychice wampira, walcząca z pierwotnymi instynktami
Bestii.
D
Diabolizm- akt picia krwi innego
wampira z potrzeby lub perwersji; często wiążący się z obniżeniem pokolenia
(zdiabolizowanie starszego)
Domena (lenno)- jest to teren
przynależny danemu wampirowi np. Księciu lub Starszemu.
Dziecko- młody, niedawno
stworzony wampir przebywający zazwyczaj pod opieką Ojca.
E
Elizjum- miejsce gdzie
spotykają się wampiry; zwykle w celach towarzyskich.
Egzekutor- wampir zobowiązany do
zwoływania Konklawe i wypełniania poleceń Wewnętrznego Kręgu.Więcej o
Egzekutorach w dziale Wampirza hierarchia.
G
Gehenna- zwana również Nocą
Zmian; czas, gdy Przedpotopowi przebudzą się z odwiecznego snu i dla
zaspokojenia Głodu zabiją wszystkie pozostałe wampiry.
Ghoul- sługa wampira
powstający przez napojenie żywej,śmiertelnej istoty krwią Kainity. Tworząc ghula
wampir nie pozbawia go krwi, gdyż powstałby potomek.
Głód- bardzo silny instynkt
występujący u wszystkich istot- potrzeba pożywiania się. W przypadku wampirów
jest to głód krwi- popęd tak silny, że może doprowadzić Kainitę do szaleństwa
lub do zupełnego osuszenia ofiary z krwi(co oczywiście wiąże się ze śmiercią
żywiciela).
Golkonda- stan bytu w którym
instynkty wampira równoważą się z jego wyższymi uczuciami. O wampirach które
osiągnęły ten błogosławiony stan krążą tylko pogłoski (choć istnieją
przesłanki,że niektórzy z Przedpotopowych są już pod jego wpływem).
H
Harpie- wampiry, których zadaniem
jest zapisywanie i pilnowanie wartości Statusu innych wampirów zamieszkujących w
danej domenie.
I
Inconnu- jedna z wampirzych sekt.
Więcej możesz znaleźć w dziale Sekty.
J
Jyhad- utajona wojna którą
prowadzą ostatni przedstawiciele trzeciego pokolenia wysługując się młodszymi
Kainitami niczym pionkami w grze.
K
Kain- według wampirów ich Praojciec, założyciel całego gatunku.
Kainita- wampir
Klan- grupa wampirów o wspólnych cechach ciała i umysłu.
Krew- dziedzictwo Kainity; to co czyni wampira wampirem
Książę- władca miasta. Więcej w rozdziale Wampirza Hierarchia.
Księga Nod- święta księga wampirów; opisuje ich powstanie i wczesną historię. Nikt nie widział pełnej wersji Księgi, chociaż wiadomo o istnieniu jej poszczególnych fragmentów. Za jej autora uważany jest Saulot i jego potomkowie.
L
Lextalionis- inaczej Krwawe Łowy, a także kodeks ustalony rzekomo przez samego Kaina.
Lupin- wilkołak, śmiertelny wróg wampirów.
M
Matuzalem- Starszy żyjący poza społeczeństwem kainitów.Większość z nich pochodzi z 4 lub 5 pokolenia i należy do Inconnu.
Maskarada- najważniejsza z zasad wampirów każąca ukrywać się im przed wzrokiem śmiertelnych.
N
Nowicjusz (Neonata)- młody wampir który został wypuszczony spod Ojcowskiej opieki i zaakceptowany przez wampirze społeczeństwo.
O
Ojciec- stwórca, rodzic wampira.
P
Pijak- Wampir, który ma w zwyczaju pić krew ofiar znajdujących
się pod wpływem alkoholu lub narkotyków, aby doświadczyć
na sobie ich działania. Vide ćpun.
Pocałunek- Ssanie krwi śmiertelnika lub spożywanie krwi w ogóle.
Pokolenie- Ilość stopni dzielących wampira od mitycznego Kaina.
Potomkowie Kaina stanowili II pokolenie, ich dzieci - III
pokolenie itd.
Przeistoczenie- Akt transformacji śmiertelnika w wampira, zachodzący
wówczas, gdy wampir wypije ze śmiertelnika wszystką
krew, a nastepnie napoi go odrobiną własnej.
Przemienienie- Moment, kiedy ktoś staje się wampirem; metamorfoza
śmiertelnika w członka Rodziny. Także Urodziny.
Przysięga Krwi- Najsilniejsza wieź, jaka może powstać miedzy wampirami;
przyjęcie krwi w poddańczym hołdzie. Daje mistyczną władze
nad tym, kto ją złożył. Vide Więź Krwi poniżej.
Pustynie- Obszary miasta pozbawione życia - cmentarze, opuszczone
budynki, parki.
Papillon- Dzielnica rozpusty; część miasta złożona z nocnych klubów,
domów gry i burdeli. Główny teren łowiecki.
Pijawka- Człowiek, który pije wampirzą krew, zachowując wolną wolę.
Czesto więzi wampira lub oferuje mu za krew wielkie korzyści.
Praxis- Prawo księcia do władzy, jak rownież rządy, prawa i obyczaje
ustanowione przez danego księcia.
Progenitura- Kolektywny termin dla wszystkich wampirów stworzonych
przez jednego ojca. Mniej formalnie - potomek
Przedpotopowi- najstarsze i najpotężniejsze istniejące wampiry, pochodzący z trzeciego pokolenia Założyciele 13 klanów.
R
Ród- Grupa wampirów zebrana wokół przywódcy (zwykle ojca).
Ród może w miarę upływu czasu przerodzić się w klan.
Rodzina- Wszystkie wampiry. Członkiem Rodziny jest każdy wampir.
Wielu starszych uwaza ten zwrot za wulgarny i woli posługiwać
się bardziej poetyckimi słowami, jak Kainici.
S
Sługa- Człowiek, który służy wampirowi. Zwykle ghul albo mentalnie
zdominowany przez wampira. Czasem kontrola jest tak wielka,
że śmiertelny nie jest w stanie podjąć jakiegokolwiek działania
z własnej woli.
Starszyzna- Przywódcy w mieście lub rzadząca rada starszych. Ci, którzy
wspierają księcia i umożliwiają mu sprawowanie rządów.
Syrena- Wampir, który zwabia smiertelnych, lecz nie zabija ich,
wypijając jedynie niewiele krwi po uprzednim uspieniu.
Vide Kokietka.
Szczenię- Pogardliwy termin dla młodych wampirów; pierwotnie odnosił
sie jedynie do własnego potomstwa.
Sabat- Sekta wampirów kontrolujaca wschodnie obszary Ameryki
Północnej. Posługują się przemocą i są bestialskie, rozkoszujac
się niepotrzebnym okrucieństwem.
Schronienie- Dom wampira lub miejsce, gdzie śpi w ciągu dnia.
Sekta- Ogólna nazwa dla jednej z trzech podstawowych grup w
Rodzinie - Camarilli, Sabatu lub Inconnu.
Starszy- Wampir, który ma 300 lat lub wiecej. Starsi uważaja się za
najpoteżniejszych członków Rodziny i zwykle toczą swoją
własną Jyhad.
T
Trzeci Śmiertelny- Kain, praojciec wszystkich wampirów, według Ksiegi Nod.
V
Vitae- Krew.
W
Włóczega- Wampir nie należący do żadnego klanu; czasem używane w
znaczeniu obraźliwym. Bezklanowość nie jest cnotą wsród
wampirów.
Z
Zabijaka- Wampir, który odżywia się krwią innych wampirów, czy to z
potrzeby czy perwersji. Vide Diabolizm.
Zagadka- Podstawowy dylemat egzystencji wampira - aby zapobiec
wielkim okropieństwom, musi popełniać mniejsze złe uczynki,
wybrać mniejsze zło. Przysłowie mówi: Potworami jesteśmy,
aby potworami się nie stać.
Ż
Żołtodziób- Młody, niedawno stworzony wampir. Vide Neonata i Szczenię.
Życie- Eufemistyczny termin dla krwi śmiertelnych, spożywanej jako
zywność. Wielu członków Rodziny uwaza go za sztuczny i
pedantyczny.
Żywiciel- Potencjalne lub dawne źródło krwi, zwykle człowiek.
|
|