AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1



ankh

Rozmiar: 15702 bajtów



W świecie wampirów, tak samo jak w każdym zamkniętym społeczeństwie, istnieje wiele terminów nadających nowe znaczenia słowom zaczerpniętym z języka śmiertelnych. Warto znać te specyficzne wyrazy, gdyż nieodpowiednie słowo wymówione w niewłaściwym momencie może wpędzić niezbyt roztropnego śmiertelnika w poważne tarapaty. Zdając sobie sprawę z tego, iż wielu nowicjuszy jest zapewne nieobeznanych z tymi zwrotami, poniżej przytaczam najpopularniejsze z nich.






A
Amarant- akt picia krwi innego wampira

Anarchista- wampir nie uznający władzy żadnego Księcia; lekceważący Tradycje; stający przeciw każdej formie rządu

Ancilla- inaczej:obywatel

Autarkis- wampir nie uczestniczący w życiu społecznym Kainitów i nie uznający domeny Księcia. Inaczej: pustelnik.

B
Bestia- rodzaj zwierzęcego instynktu obecnego w duszy każdego wampira; popędy niszczące Człowieczeństwo Kainity poprzez nakłanianie do czynów niemoralnych (zabójstw, znęcania się itp.)

Bydło- pogardliwy termin używany przez wampiry dla określenia śmiertelnych.

C
Człowieczeństwo- jest to ludzka część zachowana w psychice wampira, walcząca z pierwotnymi instynktami Bestii.

D
Diabolizm- akt picia krwi innego wampira z potrzeby lub perwersji; często wiążący się z obniżeniem pokolenia (zdiabolizowanie starszego)

Domena (lenno)- jest to teren przynależny danemu wampirowi np. Księciu lub Starszemu.

Dziecko- młody, niedawno stworzony wampir przebywający zazwyczaj pod opieką Ojca.

E
Elizjum- miejsce gdzie spotykają się wampiry; zwykle w celach towarzyskich.

Egzekutor- wampir zobowiązany do zwoływania Konklawe i wypełniania poleceń Wewnętrznego Kręgu.Więcej o Egzekutorach w dziale Wampirza hierarchia.

G
Gehenna- zwana również Nocą Zmian; czas, gdy Przedpotopowi przebudzą się z odwiecznego snu i dla zaspokojenia Głodu zabiją wszystkie pozostałe wampiry.

Ghoul- sługa wampira powstający przez napojenie żywej,śmiertelnej istoty krwią Kainity. Tworząc ghula wampir nie pozbawia go krwi, gdyż powstałby potomek.

Głód- bardzo silny instynkt występujący u wszystkich istot- potrzeba pożywiania się. W przypadku wampirów jest to głód krwi- popęd tak silny, że może doprowadzić Kainitę do szaleństwa lub do zupełnego osuszenia ofiary z krwi(co oczywiście wiąże się ze śmiercią żywiciela).

Golkonda- stan bytu w którym instynkty wampira równoważą się z jego wyższymi uczuciami. O wampirach które osiągnęły ten błogosławiony stan krążą tylko pogłoski (choć istnieją przesłanki,że niektórzy z Przedpotopowych są już pod jego wpływem).

H
Harpie- wampiry, których zadaniem jest zapisywanie i pilnowanie wartości Statusu innych wampirów zamieszkujących w danej domenie.

I
Inconnu- jedna z wampirzych sekt. Więcej możesz znaleźć w dziale Sekty.

J
Jyhad- utajona wojna którą prowadzą ostatni przedstawiciele trzeciego pokolenia wysługując się młodszymi Kainitami niczym pionkami w grze.

K
Kain- według wampirów ich Praojciec, założyciel całego gatunku.

Kainita- wampir

Klan- grupa wampirów o wspólnych cechach ciała i umysłu.

Krew- dziedzictwo Kainity; to co czyni wampira wampirem

Książę- władca miasta. Więcej w rozdziale Wampirza Hierarchia.

Księga Nod- święta księga wampirów; opisuje ich powstanie i wczesną historię. Nikt nie widział pełnej wersji Księgi, chociaż wiadomo o istnieniu jej poszczególnych fragmentów. Za jej autora uważany jest Saulot i jego potomkowie.

L
Lextalionis- inaczej Krwawe Łowy, a także kodeks ustalony rzekomo przez samego Kaina.

Lupin- wilkołak, śmiertelny wróg wampirów.

M
Matuzalem- Starszy żyjący poza społeczeństwem kainitów.Większość z nich pochodzi z 4 lub 5 pokolenia i należy do Inconnu.

Maskarada- najważniejsza z zasad wampirów każąca ukrywać się im przed wzrokiem śmiertelnych.

N
Nowicjusz (Neonata)- młody wampir który został wypuszczony spod Ojcowskiej opieki i zaakceptowany przez wampirze społeczeństwo.

O
Ojciec- stwórca, rodzic wampira.

P
Pijak- Wampir, który ma w zwyczaju pić krew ofiar znajdujących się pod wpływem alkoholu lub narkotyków, aby doświadczyć na sobie ich działania. Vide ćpun.

Pocałunek- Ssanie krwi śmiertelnika lub spożywanie krwi w ogóle.

Pokolenie- Ilość stopni dzielących wampira od mitycznego Kaina.

Potomkowie Kaina stanowili II pokolenie, ich dzieci - III pokolenie itd.

Przeistoczenie- Akt transformacji śmiertelnika w wampira, zachodzący wówczas, gdy wampir wypije ze śmiertelnika wszystką krew, a nastepnie napoi go odrobiną własnej.

Przemienienie- Moment, kiedy ktoś staje się wampirem; metamorfoza śmiertelnika w członka Rodziny. Także Urodziny.

Przysięga Krwi- Najsilniejsza wieź, jaka może powstać miedzy wampirami; przyjęcie krwi w poddańczym hołdzie. Daje mistyczną władze nad tym, kto ją złożył. Vide Więź Krwi poniżej.

Pustynie- Obszary miasta pozbawione życia - cmentarze, opuszczone budynki, parki.

Papillon- Dzielnica rozpusty; część miasta złożona z nocnych klubów, domów gry i burdeli. Główny teren łowiecki.

Pijawka- Człowiek, który pije wampirzą krew, zachowując wolną wolę. Czesto więzi wampira lub oferuje mu za krew wielkie korzyści.

Praxis- Prawo księcia do władzy, jak rownież rządy, prawa i obyczaje ustanowione przez danego księcia.

Progenitura- Kolektywny termin dla wszystkich wampirów stworzonych przez jednego ojca. Mniej formalnie - potomek

Przedpotopowi- najstarsze i najpotężniejsze istniejące wampiry, pochodzący z trzeciego pokolenia Założyciele 13 klanów.

R
Ród- Grupa wampirów zebrana wokół przywódcy (zwykle ojca). Ród może w miarę upływu czasu przerodzić się w klan.

Rodzina- Wszystkie wampiry. Członkiem Rodziny jest każdy wampir. Wielu starszych uwaza ten zwrot za wulgarny i woli posługiwać się bardziej poetyckimi słowami, jak Kainici.

S
Sługa- Człowiek, który służy wampirowi. Zwykle ghul albo mentalnie zdominowany przez wampira. Czasem kontrola jest tak wielka, że śmiertelny nie jest w stanie podjąć jakiegokolwiek działania z własnej woli.

Starszyzna- Przywódcy w mieście lub rzadząca rada starszych. Ci, którzy wspierają księcia i umożliwiają mu sprawowanie rządów.

Syrena- Wampir, który zwabia smiertelnych, lecz nie zabija ich, wypijając jedynie niewiele krwi po uprzednim uspieniu. Vide Kokietka.

Szczenię- Pogardliwy termin dla młodych wampirów; pierwotnie odnosił sie jedynie do własnego potomstwa.

Sabat- Sekta wampirów kontrolujaca wschodnie obszary Ameryki Północnej. Posługują się przemocą i są bestialskie, rozkoszujac się niepotrzebnym okrucieństwem.

Schronienie- Dom wampira lub miejsce, gdzie śpi w ciągu dnia.

Sekta- Ogólna nazwa dla jednej z trzech podstawowych grup w Rodzinie - Camarilli, Sabatu lub Inconnu.

Starszy- Wampir, który ma 300 lat lub wiecej. Starsi uważaja się za najpoteżniejszych członków Rodziny i zwykle toczą swoją własną Jyhad.

T
Trzeci Śmiertelny- Kain, praojciec wszystkich wampirów, według Ksiegi Nod.

V
Vitae- Krew.

W
Włóczega- Wampir nie należący do żadnego klanu; czasem używane w znaczeniu obraźliwym. Bezklanowość nie jest cnotą wsród wampirów.

Z
Zabijaka- Wampir, który odżywia się krwią innych wampirów, czy to z potrzeby czy perwersji. Vide Diabolizm.

Zagadka- Podstawowy dylemat egzystencji wampira - aby zapobiec wielkim okropieństwom, musi popełniać mniejsze złe uczynki, wybrać mniejsze zło. Przysłowie mówi: Potworami jesteśmy, aby potworami się nie stać.

Ż
Żołtodziób- Młody, niedawno stworzony wampir. Vide Neonata i Szczenię.

Życie- Eufemistyczny termin dla krwi śmiertelnych, spożywanej jako zywność. Wielu członków Rodziny uwaza go za sztuczny i pedantyczny.

Żywiciel- Potencjalne lub dawne źródło krwi, zwykle człowiek.