|
AKTUALIZACJA
Strona główna
Encyklopedia rodzaju wampirzego
Wampirza hierarchia
Historia kainitów
Tradycje
Klany
Sekty
Dyscypliny
Więzy krwi
Wampir: Maskarada
Podręcznik Ventrue
Ważni kainici
Zarząd Ventrue
Teksty różne
Konwenty
Plotki
Sesje
Muzyka
Twórczość
Galeria
Opowiadania
Wirtualna Biblioteka
O mnie
Download
Księga Gości
Ankieta
Linki
Podziękowania
Forum
Conclave- chat
Blog Ventrue1
Sheitan (Huitzilopoctli)
Tekst pochodzi z dodatku " Czynnik Chaosu". Niektóre wersety odnosza się bezpośrednio do niego, podobnie jak u Melindy Galbraith.
Historia: Sheitan urodził się w 4520 r.
p.n.e. jako niewolnik, w miejscu, które Kainie!
określają dzisiaj jako Drugie Miasto. Był niezrównanie piękny, sama jego uroda dała mu pozycję
ulubionego sługi Ashura. Był drugą Przeistoczoną
przez niego osobą, lecz zachowywał się niepoprawnie
Niedługo po swoim Przeistoczeniu Sheitan opuścił
miasto i wyruszył na wschód, przez Mezopotamię i ziemie Kala-At-Sherghat. Podczas tej podróży poznał wiele dziwnych wschodnich filozofii, tworząc nieistniejące
wcześniej Dyscypliny. Przekazał je innym Dzieciom
Ashura, oprócz Gangrel, której nienawidził. Gangrel
wzięła to do siebie i wskazała Ashurowi, że Sheitan został spaczony przez kontakty z Dziećmi Lilith, co wyraźnie łamało rozkazy Kaina. Wieść o tym dotarła szybko do wszystkich wampirów w Drugim Mieście
i wbrew woli Ashura, Sheitan i jego wyznawcy zostali
wypędzeni.
Sheitan znów udał się na wschód i wkrótce wybudował w Kala-At-Sherghat własne miasto, które rządziło się jego prawami i podbiło wiele okolicznych ziem.
Tam Sheitan spotkał Baala, potężnego, chciwego demona, który zechciał nauczyć wampira kilku nowych sztuczek. Sheitan przyrzekł Baalowi lojalność, czując, że został zdradzony przez swój własny gatunek i zgadzając
się służyć innenm, aby osiągnąć zemstę,
Pod wpływem Baala, Sheitan jeszcze bardziej powiększył grono swoich poddanych, rozpoczął wielkie ofiary ku
czci Baala i wpędził wiele mniejszych plemion w niewolę.
Być może długo jeszcze rządziłby tym obszarem, lecz Drugie Miasto upadło i na ziemie te przybyło wielu innych
Spokrewnionych. W czasie, gdy się pojawili, władza Sheitana była już ugruntowana, a on i jego rodzeństwo byli traktowani jak bogowie przez mieszkających tu ludzi. Wciąż
składano Baalowi ofiary, mimo że demon już dawno odszedł. Sheitan nie miał na kim się oprzeć, gdy na te tereny
przybyli Ashuryjczycy, Assamici i Brujah, zdecydował
więc, że będzie radzić sobie sam.
Baali, jak zaczęli się nazywać Sheitan i jego rodzeństwo, byli nieliczni i tacy pozostali. Większość nowo stworzonych Spokrewnionych była rytualnie poświęcana dla
ich krwi, a ich serca były ofiarowywane Baalowi. Wojska
Brujah i Assamitów, którym towarzyszyli Ashuryjczycy,
obaliły ich z łatwością, być może nawet zbyt łatwo. Baali
zostali zniszczeni, aż do ostatniego... a przynajmniej tak
się wydawało.
Tak naprawdę Sheitan i jego towarzysze zostali ostrzeżeni przez Baala, który powiedział im o nadciągającym
z zachodu niebezpieczeństwie i opuścili to miejsce, zostawiając za sobą demonicznie przekształcone dzieci, które
miały być poświęcone zamiast nich.
Baali rozproszyli się na cztery strony świata; każdy
z Trzynastu najstarszych zabrał ze sobą swoich potom-
ków i zaczęli snuć plany zemsty i zdobycia potęgi. Ostrzeżenie Baala zostało wzięte do serca i Baali nauczyli się
subtelności. Zakończyli podboje i przyjęli fałszywe imiona, zazwyczaj istniejących dawniej bogów. W przebraniu
tych lokalnych bóstw Baali strzegli swoich wyznawców
i rośli w siłę.
Sheitan rozpoczął długą podróż przez ocean, aby dotrzeć
do Ameryki Północnej. Od Olmeków (1200-200 p.n.e.),
przez czasy Tolteków, Majów i imperium Azteków, Sheitan
wciąż tam był, zazwyczaj rządząc dyskretnie przez sługi
i dowodząc osobiście w bitwach o supremację. Na te tereny przybyli inni Spokrewnieni, nieświadomi obecności
Sheitana. Ci intruzi zostali odpędzeni, zmuszeni do służby
lub zniszczeni.
Sheitan rządził miejscem, gdzie dzisiaj znajduje się
Mexico City od ponad 2700 lat, czy to osobiście, czy też
przez popleczników. Wciąż tutaj rządzi - po prostu od 400
lat się nie ujawnia. To ma się zmienić.
Wygląd: Sheitan ma prawie 2,5 metra wzrostu. Dzięki
długiemu związkowi z Baalem, jego ciało uległo fizycznym
zmianom, które uczyniły go tak obrzydliwym jak Nosferatu. Jego skóra jest przejrzyście biała i ma fakturę papieru
ściernego. Włosy stały się podobne do wici, a oczy zwęziły
się jak u gada. Twarz nabrała demonicznych cech, z czoła
wyrosły mu rogi. Praktycznie każdy, kto go napotka, może
wyczuć wokół niego aurę zła.
Odgrywanie: Nie rozmawiasz z głupcami. Nikt kto
nie jest ci równy mocą, nie jest wart zaprzątania sobie nim
głowy, chyba że dysponuje Prawdziwą Wiarą. Ignoruj słabych, niszcz silnych.
Uwagi: Ten Matuzalem jest niewiarygodnie potężny.
Długi letarg osłabił wiele jego przerażających umiejętności,
lecz z czasem odzyska prawie boską moc. Trupa ma jednak
pewną przewagę w kontaktach z nim: jego wiedza na temat
nowoczesnej broni jest czysto teoretyczna. Będąc tak długo
w letargu zapomniał on o niszczącej mocy ognia i magyi.
Jeśli spotka się z zorganizowanym oporem, ucieknie i postanowi zemścić się innym razem. Jego Atrybuty i Dyscypliny także ucierpiały z powodu długiego snu. Gdy Sheitan
się obudzi, będzie dość słaby. Odzyskanie pełnej potęgi zajmie mu kilka miesięcy.
Wprawdzie Sheitan wiernie podąża Ścieżką Złych Objawień, jednak nie należy do Sabatu. Baal nauczył go
otwierać umysł na możliwości nowych mocy. Jego niewiarygodnie wysokie Dyscypliny odzwierciedlają tę naukę.
Sheitan już dawno temu oddał Baalowi swoją duszę, jest
więc demonem w ciele wampira.
Twórca: Ashur
Klan: Ba'ali
Natura: Wizjoner
Postawa: Organizator
Pokolenie: 4
Przeistoczenie: 4500 p.n.e.
Wiek z wyglądu: 20
Fizyczne: Siła 7 (9), Zręczność 6 (8), Wytrzymałość 7 (9)
Społeczne: Charyzma 8, Oddziaływanie 9, Wygląd O
Umysłowe: Percepcja 6, Inteligencja 6, Spryt 7
Talenty: Autorytet 8, Bójka 4, Czujność 4, Dyplomacja 6, Empatia 6, Intrygi 9, Naśladownictwo 6, Poszukiwania 5, Przebiegłość 9, Przemawianie 3, Rzucanie 2, Sny 7,
Uniki 5, Uwodzenie 4, Wykrywanie Kłamstwa 9
Umiejętności: Etykieta l, Kamuflaż 3, Kowalstwo 2,
Przekupstwo 9, Przemiana Ciała 6, Sztuka Przetrwania 9,
Tortury 9, Tropienie 6, Walka w Ciemnościach 3, Walka
Wręcz 5, Zastawianie Pułapek 3
Wiedza: Alchemia 3, Antropologia 7, Archeologia 9,
Astrologia 3, Astronomia l, Medycyna 5, Okultyzm (Wiedza o Demonach) 9, Polityka 8, Psychologia 3, Tajemnice
Miasta 9, Teologia 9 (trzeba znać swojego wroga), Toksykologia 6, Wiedza o Camarilli 3, Wiedza o Czarnej Ręce 5,
Wiedza o Duchach 9, Wiedza o Kanałach 3, Wiedza o Magach 4, Wiedza o Regionie (Meksyk, Mezopotamia) 9, Wiedza o Rodzinie 9, Wiedza o Sabacie 9, Wiedza o Wilkołakach 5, Wiedza o Żmiju 9
Cechy charakteru: Występność 5, Okrucieństwo 5,
Odwaga 5
Dyscypliny (poziom normalny; odejmij 2, gdy jest
świeżo obudzony): Akceleracja 6, Animalizm 6, Daimonon
9, Demencja 8, Dominacja 9, Iluzja 6, Mroczna Taumaturgia 7, Nadwrażliwość 9, Odporność 7, Potencja 9, Prezencja 9, Strefa Mroku 4, Taumaturgia 4, Transformacja 7, Wnętrza 3
Cechy piekielne: 9 (ranga piekielna)
Pozycja: Alternatywna Tożsamość, Mienie 4
Sprzymierzeńcy 9, Status 9, Świta 9, Trzoda 9
Wpływy 9, Znajomości 9
Ścieżka Oświecenia: Ścieżka Złych Objawień 10 (patrz niżej)
Człowieczeństwo: O
Siła Woli: lO
Zaburzenia Psychiczne: Obsesja; Sheitan
czuje, że musi szerzyć zepsucie wśród ludzi,
aby zaspokoić Baala. Ma oczywiście rację.
Poziom Krwi: 50/10
|
|