AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1



Sheitan- Huitzilopoctli

Sheitan
(Huitzilopoctli)





Tekst pochodzi z dodatku " Czynnik Chaosu". Niektóre wersety odnosza się bezpośrednio do niego, podobnie jak u Melindy Galbraith.



Historia: Sheitan urodził się w 4520 r. p.n.e. jako niewolnik, w miejscu, które Kainie! określają dzisiaj jako Drugie Miasto. Był niezrównanie piękny, sama jego uroda dała mu pozycję ulubionego sługi Ashura. Był drugą Przeistoczoną przez niego osobą, lecz zachowywał się niepoprawnie

Niedługo po swoim Przeistoczeniu Sheitan opuścił miasto i wyruszył na wschód, przez Mezopotamię i ziemie Kala-At-Sherghat. Podczas tej podróży poznał wiele dziwnych wschodnich filozofii, tworząc nieistniejące wcześniej Dyscypliny. Przekazał je innym Dzieciom Ashura, oprócz Gangrel, której nienawidził. Gangrel wzięła to do siebie i wskazała Ashurowi, że Sheitan został spaczony przez kontakty z Dziećmi Lilith, co wyraźnie łamało rozkazy Kaina. Wieść o tym dotarła szybko do wszystkich wampirów w Drugim Mieście i wbrew woli Ashura, Sheitan i jego wyznawcy zostali wypędzeni.

Sheitan znów udał się na wschód i wkrótce wybudował w Kala-At-Sherghat własne miasto, które rządziło się jego prawami i podbiło wiele okolicznych ziem. Tam Sheitan spotkał Baala, potężnego, chciwego demona, który zechciał nauczyć wampira kilku nowych sztuczek. Sheitan przyrzekł Baalowi lojalność, czując, że został zdradzony przez swój własny gatunek i zgadzając się służyć innenm, aby osiągnąć zemstę,

Pod wpływem Baala, Sheitan jeszcze bardziej powiększył grono swoich poddanych, rozpoczął wielkie ofiary ku czci Baala i wpędził wiele mniejszych plemion w niewolę. Być może długo jeszcze rządziłby tym obszarem, lecz Drugie Miasto upadło i na ziemie te przybyło wielu innych Spokrewnionych. W czasie, gdy się pojawili, władza Sheitana była już ugruntowana, a on i jego rodzeństwo byli traktowani jak bogowie przez mieszkających tu ludzi. Wciąż składano Baalowi ofiary, mimo że demon już dawno odszedł. Sheitan nie miał na kim się oprzeć, gdy na te tereny przybyli Ashuryjczycy, Assamici i Brujah, zdecydował więc, że będzie radzić sobie sam.

Baali, jak zaczęli się nazywać Sheitan i jego rodzeństwo, byli nieliczni i tacy pozostali. Większość nowo stworzonych Spokrewnionych była rytualnie poświęcana dla ich krwi, a ich serca były ofiarowywane Baalowi. Wojska Brujah i Assamitów, którym towarzyszyli Ashuryjczycy, obaliły ich z łatwością, być może nawet zbyt łatwo. Baali zostali zniszczeni, aż do ostatniego... a przynajmniej tak się wydawało.

Tak naprawdę Sheitan i jego towarzysze zostali ostrzeżeni przez Baala, który powiedział im o nadciągającym z zachodu niebezpieczeństwie i opuścili to miejsce, zostawiając za sobą demonicznie przekształcone dzieci, które miały być poświęcone zamiast nich.

Baali rozproszyli się na cztery strony świata; każdy z Trzynastu najstarszych zabrał ze sobą swoich potom- ków i zaczęli snuć plany zemsty i zdobycia potęgi. Ostrzeżenie Baala zostało wzięte do serca i Baali nauczyli się subtelności. Zakończyli podboje i przyjęli fałszywe imiona, zazwyczaj istniejących dawniej bogów. W przebraniu tych lokalnych bóstw Baali strzegli swoich wyznawców i rośli w siłę.

Sheitan rozpoczął długą podróż przez ocean, aby dotrzeć do Ameryki Północnej. Od Olmeków (1200-200 p.n.e.), przez czasy Tolteków, Majów i imperium Azteków, Sheitan wciąż tam był, zazwyczaj rządząc dyskretnie przez sługi i dowodząc osobiście w bitwach o supremację. Na te tereny przybyli inni Spokrewnieni, nieświadomi obecności Sheitana. Ci intruzi zostali odpędzeni, zmuszeni do służby lub zniszczeni.

Sheitan rządził miejscem, gdzie dzisiaj znajduje się Mexico City od ponad 2700 lat, czy to osobiście, czy też przez popleczników. Wciąż tutaj rządzi - po prostu od 400 lat się nie ujawnia. To ma się zmienić.

Wygląd: Sheitan ma prawie 2,5 metra wzrostu. Dzięki długiemu związkowi z Baalem, jego ciało uległo fizycznym zmianom, które uczyniły go tak obrzydliwym jak Nosferatu. Jego skóra jest przejrzyście biała i ma fakturę papieru ściernego. Włosy stały się podobne do wici, a oczy zwęziły się jak u gada. Twarz nabrała demonicznych cech, z czoła wyrosły mu rogi. Praktycznie każdy, kto go napotka, może wyczuć wokół niego aurę zła.

Odgrywanie: Nie rozmawiasz z głupcami. Nikt kto nie jest ci równy mocą, nie jest wart zaprzątania sobie nim głowy, chyba że dysponuje Prawdziwą Wiarą. Ignoruj słabych, niszcz silnych.

Uwagi: Ten Matuzalem jest niewiarygodnie potężny. Długi letarg osłabił wiele jego przerażających umiejętności, lecz z czasem odzyska prawie boską moc. Trupa ma jednak pewną przewagę w kontaktach z nim: jego wiedza na temat nowoczesnej broni jest czysto teoretyczna. Będąc tak długo w letargu zapomniał on o niszczącej mocy ognia i magyi. Jeśli spotka się z zorganizowanym oporem, ucieknie i postanowi zemścić się innym razem. Jego Atrybuty i Dyscypliny także ucierpiały z powodu długiego snu. Gdy Sheitan się obudzi, będzie dość słaby. Odzyskanie pełnej potęgi zajmie mu kilka miesięcy.

Wprawdzie Sheitan wiernie podąża Ścieżką Złych Objawień, jednak nie należy do Sabatu. Baal nauczył go otwierać umysł na możliwości nowych mocy. Jego niewiarygodnie wysokie Dyscypliny odzwierciedlają tę naukę. Sheitan już dawno temu oddał Baalowi swoją duszę, jest więc demonem w ciele wampira.



Twórca: Ashur
Klan: Ba'ali
Natura: Wizjoner
Postawa: Organizator
Pokolenie: 4
Przeistoczenie: 4500 p.n.e.
Wiek z wyglądu: 20
Fizyczne: Siła 7 (9), Zręczność 6 (8), Wytrzymałość 7 (9)
Społeczne: Charyzma 8, Oddziaływanie 9, Wygląd O
Umysłowe: Percepcja 6, Inteligencja 6, Spryt 7
Talenty: Autorytet 8, Bójka 4, Czujność 4, Dyplomacja 6, Empatia 6, Intrygi 9, Naśladownictwo 6, Poszukiwania 5, Przebiegłość 9, Przemawianie 3, Rzucanie 2, Sny 7, Uniki 5, Uwodzenie 4, Wykrywanie Kłamstwa 9
Umiejętności: Etykieta l, Kamuflaż 3, Kowalstwo 2, Przekupstwo 9, Przemiana Ciała 6, Sztuka Przetrwania 9, Tortury 9, Tropienie 6, Walka w Ciemnościach 3, Walka Wręcz 5, Zastawianie Pułapek 3
Wiedza: Alchemia 3, Antropologia 7, Archeologia 9, Astrologia 3, Astronomia l, Medycyna 5, Okultyzm (Wiedza o Demonach) 9, Polityka 8, Psychologia 3, Tajemnice Miasta 9, Teologia 9 (trzeba znać swojego wroga), Toksykologia 6, Wiedza o Camarilli 3, Wiedza o Czarnej Ręce 5, Wiedza o Duchach 9, Wiedza o Kanałach 3, Wiedza o Magach 4, Wiedza o Regionie (Meksyk, Mezopotamia) 9, Wiedza o Rodzinie 9, Wiedza o Sabacie 9, Wiedza o Wilkołakach 5, Wiedza o Żmiju 9
Cechy charakteru: Występność 5, Okrucieństwo 5, Odwaga 5
Dyscypliny (poziom normalny; odejmij 2, gdy jest świeżo obudzony): Akceleracja 6, Animalizm 6, Daimonon 9, Demencja 8, Dominacja 9, Iluzja 6, Mroczna Taumaturgia 7, Nadwrażliwość 9, Odporność 7, Potencja 9, Prezencja 9, Strefa Mroku 4, Taumaturgia 4, Transformacja 7, Wnętrza 3
Cechy piekielne: 9 (ranga piekielna)
Pozycja: Alternatywna Tożsamość, Mienie 4 Sprzymierzeńcy 9, Status 9, Świta 9, Trzoda 9 Wpływy 9, Znajomości 9
Ścieżka Oświecenia: Ścieżka Złych Objawień 10 (patrz niżej)
Człowieczeństwo: O
Siła Woli: lO
Zaburzenia Psychiczne: Obsesja; Sheitan czuje, że musi szerzyć zepsucie wśród ludzi, aby zaspokoić Baala. Ma oczywiście rację.
Poziom Krwi: 50/10