AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1






Regulamin


REGULAMIN CHATA:

Regulamin zaostrzony został wskutek uporczywych prób udowadniania MG że nie mają racji, podważania podstawowych założeń i obowiązuje do odwołania.

1. Chat "Conclave" dotyczy systemu RPG Wampir Maskarada i w jego świecie jest osadzony.
Jest on integralną częścią strony Clanpage Ventrue1 (http://www.zeus.pl/ventrue1).
Uznawany jest za Elizjum i zgodnie z jego zasadami traktowany.

USILNIE DOPRASZA SIĘ WCHODZĄCYCH O UTRZYMYWANIE KLIMATU I ZGODNOŚCI SYSTEMOWEJ, a tym samym NIE wprowadzanie motywów i postaci z systemów nie należących do WOD-a .

Możliwe jest za to pojawianie się postaciami śmiertelników.

2. W momencie wejścia na czat trafia się najczęściej na rozmowy prowadzone postaciami i w takim duchu należy je utrzymywać.
Wypowiedzi postaci pisane są normalnie, wykonywane przez nie czynność i myśli- w nawiasach < >, zaś tzw. offtop (czyli wypowiedzi gracza jako człowieka) - w nawiasach okrągłych ( ). Jeśli ktoś ma ochotę przebywać na chacie tylko jako gracz- bez używania postaci- proszony jest o pisanie wszelkich wypowiedzi tylko w formie offtopu.
Przestrzeganie rodzaju pisowni jest bardzo ważne, gdyż pozwala zachować ład i spójność wypowiedzi.
Nikt nie lubi sytuacji, gdy nagle już nie wiadomo, czy jeszcze mówi się o Świecie Mroku, czy tez o realnym życiu.
Dopuszczalne jest używanie wulgaryzmów dla zaakcentowania wypowiedzi postaci- umiar jest oczywiście jak najbardziej wskazany. Za ustawiczne i bezzasadne używanie wulgaryzmów można zostać wyproszonym.

3. PRZEPACTWU MAŁOLETNIEMU I NIEDOJRZAŁEMU MÓWIMY ZDECYDOWANE NIE !!!!!!
Potężne postacie dopuszczalne są tylko za zgodą księżnej (Ventrue1) i tylko po konsultacji- nie trzeba chyba wspominać, że warunkiem posiadania silnej postaci jest dobra znajomość systemu i dojrzałość psychiczna gracza. Nie lubimy młodocianych przepaków, których naczelnym hobby jest urządzanie schizów na cudzych pokojach.
Wampir to nie jest wesoła jatka- a chat (Elizjum) to nie miejsce na burdy i popisywanie się tym, ile moja postać ma kropek w cechach

4. W Elizjum nie działają u gości ŻADNE dyscypliny, dary i sfery. Jest to wynik nałożonych nadnaturalnych zabezpieczeń. Kontrole nad tym sprawuje mentalnie Księżna. ZABLOKOWANE JEST WCHODZENIE I WYCHODZENIE Z UMBRY. W CHWILI OBECNEJ ZE WZGLĘDU NA PŁYNĄCE ZEŃ ZAGROŻENIE, PRZYBLOKOWANA ZOSTAŁA TAKŻE MOŻLIWOŚĆ PRZEMIANY U ZMIENNOKSZTAŁTNYCH.
Jedynymi Kainitami mogącymi (najczęściej) używać dyscyplin są: księżna (Ventrue1), Gabriell Cortez, Prometeusz (Goratrix)). W ostatnich czasach także Brian Dagger oraz Razel. Pozostali kainici użyć dyscypliny mogą jedynie po "dopuszczeniu" jej przez księżną. Ostateczna instancją w sprawie działania dyscyplin jest Ventrue1.
Ta sama zasada dotyczy broni. BROŃ ZOSTAWIAMY PRZY WEJŚCIU.
Ma ją legalnie tylko Victoria i Gabriell- reszta gości może zostać poproszona o jej odłożenie.
Wyciągnięta w celu uzycia, w wcześniej ukryta broń- potrafi po prostu "wyparować" z rąk właściciela. Po odbiór zgłaszać się do władzy (o ile się ma odwagę :) )

5. O wszelkie rzeczy sporne pytać należy Ventrue1 bądź któregoś z opów. Najlepiej przed akcją, by nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania. Możliwe jest skorzystanie z rzutów kośćmi (wbudowana opcja w bota lub roller Crusta). Najwyższą instancją decydującą są jednak zawsze Opowie (ci ładni czerwoni).

6. Od uczestników spotkania wymagany jest bezwzględny szacunek dla innych gości. Wzajemne ubliżanie sobie nie będzie tolerowane. Spory można wyjaśniać interpersonalnie bądź prosić o pomoc któregoś z Opów. Jeśli jednak dwie osoby bezwzględnie chcą dochodzić swoich racji w ostrych słowach- i obu stronom to odpowiada- proszone są o przeniesienie się na Priv (rozmowę prywatną).
JAKIEKOLWIE BLUZGI SKIEROWANE DO INNYCH GRACZY BĘDĄ KARANE NATYCHMIASTOWYM BANEM.

7. Akcje podjęte i teoretycznie zrealizowane pod nieobecność osób pilnujących porządku (opów)- które z jakichś powodów są niemozliwe do zrealizowania według zamieszczonych tutaj zasad- są automatycznie odwoływane jakby nigdy nie miały miejsca.


Za nieprzestrzeganie powyższego Regulaminu można zostać ukaranym upomnieniem ze strony założycieli chata, kickiem(wyrzucenie na chwile- z możliwością natychmiastowego powrotu) a w uzasadnionych przypadkach nawet banem (wyrzucenie na określony czas- bez możliwości powrotu przed upływem tego czasu).
Liczymy jednak na życzliwą współpracę z waszej strony, Goście, a przy tym życzymy dobrej zabawy w naszych skromnych progach.



REGULAMIN ELIZJUM:

1.Elizjum jest ziemią "świętą", otwarta dla każdego z rodzaju Kaina i innych istot nadnaturalnych, oraz śmiertelnych. Wszelkie bójki i przemoc fizyczna, jak również niszczenie jakiegokolwiek mienia nie będzie tolerowane. Kary za nieprzestrzeganie tego punktu ustala Księżna- najczęściej jest to konieczność opuszczenia terenu Elizjum.

2. Na terenie Elizjum kategorycznie zabrania się używania oraz dystrybucji narkotyków i innych substancji odurzających. Palenie papierosów, choć niemile widziane, jest dopuszczone w miejscach do tego wydzielonych. Alkohol należy spożywać z umiarem i w sposób kulturalny.

3. Główną władzą "ustawodawczą" w Elizjum jest Księżna Victoria Esche- Cortez (Ventrue1). W razie jej nieobecności jej obowiązki przejmują osoby przez Księżną aktualnie wyznaczone.
Wyjątkiem od reguły jest osoba Gabriella Corteza, która z racji pełnionej funkcji stoi wyżej w hierarchii władzy niż Victoria.
Księżna decyduje o ogólnej polityce Elizjum oraz jest rozjemcą sporów. Ma prawo do ogłaszania Krwawych Łowów.

4. W Elizjum nie działają u gości ŻADNE dyscypliny, dary i sfery. Jest to wynik nałożonych nadnaturalnych zabezpieczeń. Kontrole nad tym sprawuje mentalnie Księżna. ZABLOKOWANE JEST WCHODZENIE I WYCHODZENIE Z UMBRY. W CHWILI OBECNEJ ZE WZGLĘDU NA PŁYNĄCE ZEŃ ZAGROŻENIE, PRZYBLOKOWANA ZOSTAŁA TAKŻE MOŻLIWOŚĆ PRZEMIANY U ZMIENNOKSZTAŁTNYCH.
Jedynymi Kainitami mogącymi (najczęściej) używać dyscyplin są: księżna (Ventrue1), Gabriell Cortez, Prometeusz (Goratrix)). W ostatnich czasach także Brian Dagger oraz Razel.
Pozostali kainici użyć dyscypliny mogą jedynie po "dopuszczeniu" jej przez księżną. Ostateczna instancją w sprawie działania dyscyplin jest Ventrue1.
Ta sama zasada dotyczy broni. BROŃ ZOSTAWIAMY PRZY WEJŚCIU.

5. Każdy z gości ma prawo ubiegać się o pozwolenie na swobodne przemieszczanie się oraz na zamieszkanie na terenie Elizjum. Każdy tez ma prawo korzystać z jego zasobów. Należy przy tym szanować ogólne prawa prywatności i poszanowania własności cudzej, a także wolności innych przebywających w nim osób.
Dzięki taumaturgicznym zabezpieczeniom, za dnia promienie słońca nie docierają i nie wyrządzają szkody kainitom przebywającym wewnątrz Elizjum. Wyjście na zewnątrz to pewna śmierć.
W podobny sposób zabezpieczona jest cała struktura budynku, dzięki czemu materiał użyty do budowy zapewnia lepsze parametry i jest cięzki do uszkodzenia ( Ścieżka Transmutacji ). Daruj sobie próbe wysadzania, już trzech próbowało a Elizjum nadal stoi.


6. Polowanie na terenie Elizjum oraz atakowanie przebywających w nim śmiertelnych jest surowo wzbronione. Również zakazane jest przyprowadzenie śmiertelnych ze sobą- czy to w roli towarzystwa czy ewentualnego posiłku. Jakakolwiek wymiana krwi dozwolona jest wyłączenie za aprobatą obojga zainteresowanych- czy to nadnaturalnych, czy śmiertelnego z nadnaturalnym.


OD KAŻDEJ OSOBY PRAGNĄCEJ GRAC NA CHACIE BĄDŹ PODEJMOWAC AKCJE INNE NIŻ ROZMOWA WYMAGANE JEST PRZEDSTAWIENIE KARTY MG.
Bez tego nikt nie ma prawa podjąc gry, jego akcje są ignorowane, a on sam może zostac usunięty z pokoju.

DECYZJE MG JEST NIEODWOŁALNE I OSTATECZNE.

WEJŚCIE NA CHAT OZNACZA AKCEPTACJE REGULAMINU I PRÓBY JEGO NEGOCJACJI/ZMIAN ORAZ WYKŁOCANIA SIĘ Z MG BĘDĄ NATYCHMIASTOWO SKUTKOWAŁY USUNIĘCIEM Z POKOJU.
MG mają dośc pracy, by nie czuć się zobowiązanymi do tłuamczenia wszystkich zawiłości zabezpiezeń/blokad/punktów regulaminu nowym graczom.