AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1



Baba Jaga

Baba Jaga



Tekst pochodzi z dodatku "Świat Mroku 2 edycja", natomiast charakterystyki ze "Świata Mroku" (pierwsza edycja; wersja anglojęzyczna, moje tłumaczenie).

Co do losów Baby Jagi to około 2000 roku została ona zniszczona przez Vasillisę, najprawdopodobniej na rozkaz samego Absimiliarda. Zabójstwo upozorowano na atak Lupinów i do tej pory duża cześć Rodziny zastanawia się jaka była faktyczna sytuacja w chwili śmierci Matuzalemki.



Tło: Krąży wiele groźnych opowieści dotyczących Baby Jagi; legenda stała się faktem - nikt nie zna jej pochodzenia. Jednak pewne jest, że jest ona starożytnym wampirem o potężnych i przerażających mocach. Przebudziła się z długiego letargu w 1990 r. i już w 1991 r. Brujahowie i ich sprzymierzeńcy utracili władzę.
Baba Jaga pragnie uczynić Rosję krajem, jakim była niegdyś, za czasów jej młodości. Z tego też powodu dąży ona do odizolowania tego narodu od sąsiadujących krajów i potencjalnych sprzymierzeńców. Jak do tej pory, zyskuje na czasie, czekając i przyglądając się - dla niej dwa czy cztery lata są tylko matą cząstką wszystkich nocy, które widziała. Nikt nie zna jej planów, ale nawet najpotężniejsi ze starszyzny wzdrygają się ze strachu na brzmienie jej imienia.

Wygląd: Wyobraź sobie najohydniejszą z możliwych wiedźm i może uda ci się wyobrazić Babę Jagę. Jest ona potworem mierzącym osiem stóp (ok. 2,5 m) wzrostu, z długimi na cztery cale (ok. 12 cm) żelaznymi pazurami, podobnymi do kłów rekina żelaznymi zębami, posklejanymi włosami, szarą cerą pokrytą pryszczami, kaprawymi oczami pokrytymi bielmem i długim, łamanym nosie o licznych brodawkach porośniętych włosami i kurzajkami.

Kreacja bohatera: Jesteś najpotężniejszym czarnoksiężnikiem na ziemi i absolutną władczynią Matki ziemi. Ludzi i inne nadnaturalne istoty (szczególnie członkowie Rodziny) istnieją tylko po to, aby zaspokajać twój wilczy apetyt. Ogólnie grubiańska i kapryśna, ukrywasz swoją przebiegłość, lubując się w zabawach w kotka i myszkę ze swoimi ofiarami. Jeśli ktoś okaże się wystarczająco odważny, by wytrzymać twoje spojrzenie i nazwać cię „Małą Babuszką", może darujesz mu życie... a może nie.

Uwagi: Baba Jaga mieszka w magicznej chatce. Z zewnątrz, wygląda ona jak chata wieśniaka, która stoi na dwóch cienkich kurzych nóżkach około 10 stóp (3 m) nad ziemią; nóżki te chodzą lub biegają, kiedy Baba Jaga zapragnie przenieść swoje schronienie w inne miejsce. Wewnątrz chaty znajduje się labirynt wspaniałych pokoi, obszerniejszych niż w niejednym zamku. Nikt, nawet sama Baba Jaga nie wie, jak duży jest ten kurzy domek. Baba Jaga ma również magiczny moździerz, do którego używa olbrzymiego tłuczka. Moździerz jest wystarczająco duży by pomieścić człowieka.

Klan: Nosferatu
Sire: Amsimiliard
Natura: Spiskowiec
Postawa: Śmiałek
Generacja: 4
Przeistoczenie: 5000 BC
Wiek z wyglądu: najmniej 200
Atrybuty Fizyczne: Siła 8, Zręczność 6, Wytrzymałość 9
Atrybuty Społczne: Charyzma 6, Manipulacja 6, Wygląd 0
Atrybuty Umysłowe: Percepcja 7, Inteligencja 9, Spryt 7
Talenty: Czujnośc 4, Bójka 7,Zastraszanie 8, Przebiegłość 5 (
Umiejętności: Oswajanie 4, Etykieta 6, Pilotaż 7(moździeż), Krycie się 4, Sztuka Przetrwania 6
Wiedza: Alchemia 8, Znajomośc terenu (Rosja)9, Śledztwo 3, Lingwistyka 3, Medycyna 2, Okultyzm 9
Dyscypliny: Animalizm 7, Nadwrażliwość 7, Akceleracja 3, Dominacja 8, Odporność 8, Niewidoczność 7, Potencja 7, Prezencja 8, Taumaturgia 9
Pozycja: Status 7, Sława (legendy)3, Mienie 4, Świta 3 (koty, myszy i inne)
Charakter: Sumienie 0, Samokontrola 2, Odwaga 4
Człowieczeństwo: 0
Siła Woli: 10
Zalety: Jedzenie, Biblioteka okulstyczna, Rezydencja (kurza chatka)
Wady: Potwor, Nie może ranić totalnie cnotliwych osób (Sumienie 5, Czlowieczeństwo 10, ani z Prawdziwą Wiarą 5+ lub Golkondą )
zaburzenia psychiczne: Złudzenie (?) wspaniałości