AKTUALIZACJA Strona główna Encyklopedia rodzaju wampirzego Wampirza hierarchia Historia kainitów Tradycje Klany Sekty Dyscypliny Więzy krwi Wampir: Maskarada Podręcznik Ventrue Ważni kainici Zarząd Ventrue Teksty różne Konwenty Plotki Sesje Muzyka Twórczość Galeria Opowiadania Wirtualna Biblioteka O mnie Download Księga Gości Ankieta Linki Podziękowania Forum Conclave- chat Blog Ventrue1





Akceleracja



Ta Dyscyplina definiuje niezwykłą szybkość wampirów, dzięki której w sytuacjach stresowych ich ruchy stają się naprawdę błyskawiczne i w ciągu jednej tury mogą podjąć wiele działań. W normalnych okolicznościach każdy bohater dzieli w turze swoją Sumę, ale bohater z Akceleracją wykonuje dodatkowe akcje bez tych ograniczeń. Za każdą jednostkę wartości Akceleracji wampir wykonuje jedną dodatkową akcję, wykorzystując przy każdej z nich pełną Sumę.
W każdej turze, w której bohater stosuje Akcelerację, musi zużyć jeden Punkt Krwi, nawet jeśli nie wykorzystuje wszystkich przysługujących mu akcji.
Dla przykładu, wampir posiadający Akcelerację 4, który wykonuje w turze tylko trzy akcje, także spala jeden Punkt Krwi.
Nie przedstawiam tu poszczególnych poziomów tej dyscypliny, gdyz powyższe zasady mówią same a siebie. Im wyzsza jest wartość Akceleracji, tym wampir jest szybszy i zwinniejszy.